Jeg vil i denne blog vise dig, hvordan du kan løfte din visuelle markedsføring ved at have opmærksomhed på farver, kontraster, placering og komposition.
A. Er et layout lavet af en kunde, som selv har designet det. Det er lavet som led i markedsføringen til sociale og digitale medier.
Når du ser på billed A, kan det være svært at læse den hvide tekst på den grønne farve. Specielt når vi kommer ned i størrelse. Kontrasten er simpelthen ikke stor nok. Når det vi vil fortælle ikke er læsbart forhindres vores budskab i at gå klart igennem.
På layoutet er der valgt farver, som hverken er i fotoet, eller på hendes hjemmeside. Det resulterer i at det overordnet udtryk ser lidt rodet ud, hvor budskabet ikke skaber det blik fang, der tiltrækker opmærksomhedden.
B.
I dette layout har jeg ryddet op i farverne, jeg har forsøgt at lave det, så tæt så muligt op af det hun selv har lavet så du kan se forskellen, ved bare at ændre farverne og justere lidt. Fokus fra mig har været at skabe samspil i farverne med billedet og øge kontrasten i teksten og farven bag teksten.
C.
Her har jeg lavet et redesign, hvor jeg har skelnet mellem overskrift og information.
Farverne har jeg dels været på hendes nyhedsbrev for at finde og jeg har matchet med de farver, der er i dette foto.
Når du designer selv, så vær opmærksom på:
Kan det læses
Er kontrasten stor nok i farverne og er teksten stor nok i forhold til det medie du reklamerer på.
Spiller farverne sammen
Det er godt at have i baghovedet at vælge få farver, når du laver et layout samt at holde designet i en farvetone, der spiller sammen med det foto du bruger i din overordnet markedsføring. Når der er overensstemmelse i dit udtryk kan din målgruppe genkende at det er fra dig og det skaber et stærkt brand.
Layoutet er fra helhjertetfamilieliv.dk som laver undervisning og vejledning til forældre.
Kærligst Alice Elena Jacobsen